Open huis 2025

Voel jij je een echte wereldburger? Wil jij elke dag Engels spreken? Heb je taalgevoel en een open mind voor wat er in de wereld te beleven valt? Met havo/vwo en vwo advies kun je kiezen voor Tweetalig Onderwijs.

Tweetalig Onderwijs (TTO) is een mooie uitdaging. Je krijgt namelijk de helft van je vakken in het Engels. En...je gaat oefenen in de praktijk. Je mailt met leerlingen in het buitenland. En om het nog echter te maken ga je ook op uitwisseling. Dan kun je ‘live’ oefenen. En dat werkt top! Want je leert pas écht Engels spreken, als het niet anders kan. Bovendien kom je van alles te weten over andere culturen en gewoontes. Alleen maar voordelen dus.

Extra informatie
Voor leerlingen van het TTO (klas 1, 2 en 3) wordt naast de vrijwillige ouderbijdrage jaarlijks een bijdrage gevraagd van 250 euro. Tevens worden de kosten voor een eventuele buitenlandse reis apart in rekening gebracht.

Mocht de hoogte van deze bijdrage voor ouders een probleem zijn, dan gaan wij graag met hen in gesprek. Wij willen geen enkele leerling om financiële overwegingen uitsluiten van welk onderwijsprogramma dan ook. Daarnaast kunnen minder vermogende ouders voor de schoolbijdrage een beroep doen op Stichting Leergeld Deventer. Meer informatie: https://leerggelddeventer.nl/

Nieuws

Complimenten

Meer dan tevreden mogen we zijn met de resultaten na CE1.
We hebben een slagingspercentage van 90%.
Na herkansingen en het tweede tijdvak kan het percentage nog groeien naar 95%.
Er zijn twee leerlingen die nog herkansen voor een hoger cijfer.
In verhouding tot alle Carmelscholen (GTL) zitten we boven het gemiddelde van 86%.

Vraag & Antwoord telefoonbeleid

Er zijn al telefoonbakken op school. Waarom is dat niet genoeg?

De kracht van een algeheel telefoonverbod ten opzichte van telefoonbakken is drieledig. In de eerste plaats zijn de telefoons in de bak nog steeds aanwezig in het lokaal. Leerlingen laten zich afleiden door de geluidjes of lichtjes die uit de telefoons in de telefoonbak komen. Een groot aantal leerlingen is dus niet telefoonvrij aan het leren/ontwikkelen tijdens het lesuur, maar toch (onbewust) bezig met zijn/haar telefoon.

Lees meer …