"In talentlessen ontdek je je talenten en wat je leuk vindt. Je doet echt iets anders dan in normale lessen"
Roos & Jayla, 2 havo
Muziek vond ik een ontzettend leuk talentprogramma. Ik heb wat met muziek en het was ook erg gezellig. We moesten een bandje samenstellen, tekst schrijven en muziek maken.
"Ik probeer de taal van leerlingen te spreken. Dan bedoel ik niet de straattaal haha…"
Charles Veldhuis, conciërge
Het Stormink lijkt een grote school, toch wordt dit door kinderen meestal niet zo beleefd. Dat komt doordat ze allemaal op een eigen verdieping les hebben, een soort kleine schooltjes in een groot gebouw dus.
"Als mentor maak ik me hard voor de leerling. En natuurlijk voor de sfeer en goede verhoudingen in de klas."
René van Beek, mentor 1-Basis
De rol van de mentor lijkt op die van een meester op de basisschool. Hij geeft les, maar zorgt ook voor alles in de klas. Ik probeer ‘mijn’ leerlingen echt te begrijpen en een vertrouwensband op te bouwen.
"Als ik door de gangen loop weet ik nog hoe ik mij als leerling voelde"
Sharita Dias (oud-leerling en nu docent)
Ik ben docent geworden om leerlingen te ondersteunen; hen verder te helpen. Echt contact maken met leerlingen en een veilig klimaat creëren waarin ze naast leerling ook gewoon kind mogen zijn. Dat is hoe ik het aanpak.