Wil jij een voorlichter in jouw groep 7/8?
Open huis 2025

Na twee of drie jaar Het Stormink ga je door naar de bovenbouw. Wij helpen je bij een goede profielkeuze.

Na 3 havo of 3 atheneum op Het Stormink ga je door op Het Vlier waar je examen doet in havo of vwo.

Volg jij vmbo basis- of kader, dan stap je na twee jaar op Het Stormink over naar De Marke voor jaar 3 en 4 en je examen. Wij helpen je bij de keus voor het examenprofiel dat het best bij jou past. Dan ben je klaar voor de overstap naar De Marke. Alle vmbo-leerlingen gaan in het 2e jaar een paar keer op De Marke meelopen. Zo wordt de overstap nog kleiner.

Doe jij mavo op Het Stormink? Dan kun je na 2 jaar kiezen:

  • Óf je blijft op Het Stormink met mavo-examenprofiel Kunst, Duurzaamheid, Cultuur. Dit is nieuw per schooljaar 2020/2021.
  • Óf je doet je mavo-examen op De Marke, waar je in alle profielen mavo-examen kunt doen.

Waar je ook je mavo-diploma haalt, hierna kun je door naar het mbo, of naar 4 havo op Het Vlier.

Wij horen vaak van oud-leerlingen dat de overgang Stormink-Vlier of Stormink-De Marke goed bevalt. Natuurlijk moet je eventjes wennen. Op Het Stormink ben je in de onderbouw al flink gegroeid in zelfstandigheid, vertrouwen, moed en verantwoordelijkheid door onze Persoonlijk Leren aanpak en je uren voor Talentontwikkeling. Dat helpt bij de overstap naar de bovenbouw. De toetsweken op Het Vlier (havo, vwo) of de eindexamenvakken in 3 vmbo kun jij dan echt wel aan. Wees daar gerust op.

Nieuws

Complimenten

Meer dan tevreden mogen we zijn met de resultaten na CE1.
We hebben een slagingspercentage van 90%.
Na herkansingen en het tweede tijdvak kan het percentage nog groeien naar 95%.
Er zijn twee leerlingen die nog herkansen voor een hoger cijfer.
In verhouding tot alle Carmelscholen (GTL) zitten we boven het gemiddelde van 86%.

Vraag & Antwoord telefoonbeleid

Er zijn al telefoonbakken op school. Waarom is dat niet genoeg?

De kracht van een algeheel telefoonverbod ten opzichte van telefoonbakken is drieledig. In de eerste plaats zijn de telefoons in de bak nog steeds aanwezig in het lokaal. Leerlingen laten zich afleiden door de geluidjes of lichtjes die uit de telefoons in de telefoonbak komen. Een groot aantal leerlingen is dus niet telefoonvrij aan het leren/ontwikkelen tijdens het lesuur, maar toch (onbewust) bezig met zijn/haar telefoon.

Lees meer …